Pages

OUR LOVE IS FOREVER AND ETERNITY 

LOVE NEVER DIES

LOVE NEVER LIES
( They are bullshit!!)

Semalam, aku melangkah pantas menuju ke sebuah kedai kopi yang tidak jauh dari dimana aku berada ketika itu. Hujan ranyai ranyai yang membahasi pipiku membuatkan tubuhku terasa amat sejuk sekali. Aku pula, terus mengorak langkah ke kedai kopi Costa, mencari tempat berteduh dan ingin sekali menghirup latte panas. Disaat aku melangkah dengan pantasnya, aku berpaling ke arah kanan bangunan besar yang berdiri megah di kota London. Pada dinding bangunan tersebut, terpampamg satu banner besar yang kalau boleh tidak saja aku mahu membacanya. Benci dengan perkataan itu, benci dengan warna merah, benci dengan cinta.

Tapi siapa lah aku untuk tidak berhenti sejenak di tengah tengah hujan renyai yang sejuk lagi berangin itu. Ku hentikan langkah ku sejenak dan membaca satu per satu perkataan yang tertulis pada banner tersebut. Berdarah lagi hati ini setelah habis membaca banner tersebut.

Sampai di kedai kopi Costa, aku merenung jauh di luar and melihat setiap gerak geri seorang nenek tua yang cuba melintas jalan yang penuh dengan kereta mewah. Jauh di sudut hati ini mengatakan....KALAU AKU MAMPU MEMUTARKAN MASA ITU, AKU PASTI TIDAK AKAN TERPERANGKAP LAGI. TAPI SEMUANYA SUDAH TERLAMBAT DAN SEJARAH SUDAH TERPAHAT DI LUBUK HATI INI.

5 comments:

Nur Qistina said...

huhu...memang pedih untuk melupakan..luka mungkin sembuh...tapi parutnya...hmm..

psst..noks, pekata buat novel..erm, cadangan je la...sebab kadang2 kan bila org yang tengah terluka ni, ayat2nya memang power...

apapun, harap bahagia noks kunjung tiba...huhu..tabah ya! ^__^

Lady SharpShouter said...

masa2 mcm nih mmg ko akan cepat sentap noks.smp ko tgk banner gitu pun ko leh nyampah noks.ko kuatkan semangat, ko buka hati tu untuk lebih mnerima, nescaya ko akan lebih bersedia dgn persekitaran yg menyakikan..

caiyokkkk!!

sui nawi said...

Ooo terharu&sedih pun ada..
I buat header skrg
lets check it out

mira ellyna said...

aku tapaham ape kene mengena dengan nenek tu???

MiYOKO TACHIBANA said...

noks, lupakan yg lama..let's move on.. :) u'll get better life.. :)

Plantillas Bloggers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My Photo
Jelly Beku
Jelly beku hanyalah seorang insan yang pernah kecewa dalam percintaan lalu dia membuat blog sebagai pengubat luka lara yang dialamainya pada tahun 2010. Jelly beku menulis hanya untuk meluahkan perasaan hati yang suda lama terbeku.
View my complete profile

Seguidores

25 most updated

Total Pageviews

CONTEST!!